Jeugd – algemene informatie

Binnen ZHC hebben we in bijna alle leeftijdscategorien jeugdteams. Al deze teams spelen op zaterdag hun thuiswedstrijden op sportpark "de Wildert".

Voor alle teams geldt dat naast gezelligheid, ook de sportieve prestatie centraal staat. Tijdens de wedstrijden wordt er hard en fanatiek gestreden en gewerkt.

Na de wedstrijden is er tijd voor ontspanning in het clubhuis.

Wedstrijdschema Trainingsschema

Funkey:

Tijdens de funkeytraining op zaterdagmorgen leren kinderen van 4 tot 6 jaar spelenderwijs bewegen en leren ze onder begeleidig van gemotiveerde trainers de eerste beginselen van het hockeyspel. Om aan een funkey training te kunnen meedoen, hoef je niet te beschikken over een stick of andere materialen. Sportschoenen en makkelijk zittende sportkleding is voldoende.

Meisjes F:

De F jeugd traint eenmaal per week en speelt op zaterdag competitiewedstrijden. Deze wedstrijden worden gespeeld tegen andere verenigingen in de regio. Wedstrijden worden gespeeld op een 1/8 veld en de teams spelen 3 tegen 3.

Een team bestaat uit minimaal 6 spelers. Echte spelregels zijn er nog niet. Doel van de wedstrijden is lekker hockeyen en bekend worden met het spel. De leeftijd van de spelers in de ME6 ligt tussen de 6 en 7 jaar.

Meisjes E:

ZHC beschikt momenteel over een ME6 team. Dit team speelt op zaterdag haar competitiewedstrijden en traint eenmaal in de week. Wedstrijden worden 6 tegen 6 gespeeld op een 1/4 veld. ME zijn tussen de 8 en 9 jaar oud.

Meisjes D (10-11 jaar):

Deze meisjes spelen op een 1:1 veld en spelen 11 tegen 11. Bij de MD gelden de volledige spelregels. De MD spelen momenteel in de 4de klasse.

Meisjes C (12-13 jaar):

MC speelt momenteel in de 4e klasse. Door het team wordt tweemaal in de week getraind en op zaterdag speelt dit team haar wedstrijden.

Meisjes B (14 -15 jaar):

MB spelen in de 3e klasse. Net als alle juniorenteams traint dit team tweemaal in de week onder leiding van enthousiaste trainers. Op zaterdagmiddag speelt dit team haar thuiswedstrijden.